Najczęstszą przyczyną podejmowania decyzji o przeniesienie strony na inny hosting jest jego obecna zbyt wysoka cena. I to nie od początku użytkowania, gdy w ramach promocji dostajemy niewiarygodnie dobre parametry hostingu za symboliczną cenę (np. 9,99 zł/rok), a dopiero po roku, po zobaczeniu faktury proforma, na której widnieją kwoty kilkanaście razy większe niż wcześniej! Takie “zabiegi promocyjne” stosują zwłaszcza ci więksi  gracze na rynku hostingowym.Inną przyczyną na podjęcie decyzji przeniesienia swojej strony jest wymówienie umowy przez obecną firmę hostingową (np. przy bankructwie) lub niewystarczające lub jego za wysokie parametry. Bo po co płacić za coś z czego nie korzystam?To tylko niektóre argumenty za tym, aby przenieść stronę na inny hosting.I jak? Podjąłeś (podjęłaś) już decyzję czy nadszedł odpowiedni czas na nowy hosting dla Twojej strony?
Najczęściej przenosimy strony oparte o CMS Wordpress lub Joomla (prywatne blogi, wizytówki, strony firmowe). Ale nie tylko, bo mieliśmy też okazję przenosić strony internetowe zbudowane na innych, mniej popularnych CMS-ach, a także małe i średnie sklepy.
Zwykle do przeniesienia strony internetowej potrzebujemy danych do konta FTP, w którym umieszczone są pliki serwisu (hosting źródłowy) oraz danych do konta FTP na nowym serwerze (hosting docelowy). To minimalne parametry, które są nam potrzebne do przeniesienia strony. Jednak w praktyce potrzebujemy również danych do panelu admina nowego hostingu (tworzenie bazy danych, podpięcie domeny itp.).
Dokładamy wszelkich starań, aby Wasze dane, które są przedmiotem usługi przenoszenia strony internetowej (tj. zawartość serwisu www oraz dane takie jak hasła, loginy czy inne dane prywatne.), były należycie chronione. Operacje zmierzające do przeniesienia strony są realizowane za pomocą bezpiecznego szyfrowanego połączenia, a przechowywane hasła są niedostępne dla osób trzecich i wykorzystywane jedynie na potrzeby wykonania usługi. Ponadto, do 7 dni po przeniesieniu strony, usuwamy z naszych zasobów wszelkie hasła i inne Twoje dane, chyba, że umowa z Klientem nie ma charakteru jednorazowego i w niedalekiej przyszłości będą w serwisie wykonywane inne prace przez Telefirmę. Z każdym naszym Klientem (zarówno tym prywatnym jak i firmowym czy instytucjonalnym) zawieramy umowę powierzenia danych zgodną z RODO.
Aby zrealizować przeniesienie danej strony www czy skrzynek e-mail będziemy potrzebowali loginów oraz haseł do Twoich usług (najczęściej są to: konta FTP, panele administracyjne Wordpressa, panele hostingu Direct Admin / cPanel, panel domeny itp. – zostaniesz o nie poproszony w korespondencji e-mail lub telefonicznie/SMS).Przekażesz nam je w bezpieczny sposób za pośrednictwem specjalnego FORMULARZA (link do niego otrzymasz na e-mail gdy zdecydujesz się na realizację usługi przenoszenia).
Usługa realizowana pod nazwą “przenoszenie strony” ma charakter kompleksowy i oprócz fizycznego przeniesienia na inne konto hostingowe plików serwisu internetowego, zawiera również (opcjonalnie, na życzenie Klienta): zmianę delegacji domeny na inną lokalizację, założenie bazy danych, założenie do 5 szt. skrzynek email, wykonanie kopii zapasowej serwisu itp. Wszystkie wymienione wcześniej czynności dotyczą standardowej opłaty, którą możecie sprawdzić TUTAJ. Natomiast ponadstandardowe usługi mogą być związane z dodatkowymi kosztami.
To zależy od liczby aktualnie wykonywanych usług, uwarunkowań technicznych hostingów oraz indywidualnych nieprzewidzianych wcześniej sytuacji, które mogą pojawić się podczas przenoszenia strony. Zwykle realizacja usługi trwa kilka/kilkanaście godzin, ale zdarzają się przypadki, gdy od zgłoszenia strony do przeniesienia do skutecznej realizacji mija kilka dni. Do tego najczęściej trzeba doliczyć czas na rozpropagowanie domeny w internecie (zmiana DNS-ów ze starego hostingu na nowy), który wynosi od 5 do 24 godzin – to wynika z naszych doświadczeń, bo zdarza się, że ten proces teoretycznie może potrwać nieco dłużej. Istnieje możliwość przyspieszenia realizacji usługi, czyli wykonania jej natychmiast (poza kolejnością). W takich sytuacjach może zostać naliczona dodatkowa opłata.
Tak, usługa przenoszenia stron jest skierowana nie tylko do mieszkańców Polski, ale także osób/firm z innych krajów Unii Europejskiej – Telefirma Sp. z o.o. posiada NIP europejski 9462651587, którego aktualny status możecie sprawdzić na tej stronie. Preferujemy komunikację w języku polskim, ale osoby posługujące się językiem angielskim również mogą napisać do nas poprzez formularz kontaktowy lub email kontakt@telefirma.pl. Płatność dla osób spoza Polski może być realizowana za pośrednictwem przelewu bankowego lub PayPala.
Zależy to od typu hostingu, z którego przenosimy skrzynki email i na który hosting zamierzamy je przenieść. Pamiętaj, aby przed usługą zapytać nas czy jesteśmy w stanie wykonać taką usługę.
Zwykle jeszcze przed podjęciem zlecenia przenoszenia strony umawiamy się z Klientem na koszt usługi. Może być to konkretna kwota lub orientacyjna kwota brutto. Naszych Klientów traktujemy bardzo poważnie, dlatego płatność następuje dopiero po realizacji usługi na podstawie faktury / proformy / paragonu z terminem płatności nie krótszym niż 7 dni.Od niedawna dajemy naszym Klientom możliwość szybkich zakupów w sklepie internetowym. Serdecznie zapraszamy pod ten adres.
Nasi Klienci są różni i każde z przenoszonych stron są inne (nie tylko ze względu na wygląd, ale też na strukturę). Ale to dobrze. Dlatego i my traktujemy wszystkich Was indywidualnie i do każdego przypadku przenoszenia strony podchodzimy w inny sposób. Zależy nam na obopólnej korzyści, dla Ciebie będzie to przeniesiona strona na inny serwer, a dla nas kolejna skutecznie wykonana usługa. Będzie nam też miło, gdy po owocnej współpracy zostawisz nam drobne referencje, które będziemy mogli TUTAJ opublikować:)